11 Şubat 2009 Çarşamba

içli köfte kroket



Bu akşam ki menümüz resimdekilerdi.Köftenin yanına patates kızartması,bezelye garnitürü ve maydanoz ile sundum.
Bezelyeye 1 limon suyu ve kırmızı pul biber ile harmanlayarak serviz yaptım.
Köftenin yapılışna geçeyim hemen.
Neler var?
300 gr kıyma
2 çay bardağı ince bulgur
1 çay bardağı irmik
1 yumurta
1 orta boy soğan
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı yeni bahar
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı ceviz
1 yemek kaşığı tuz
Nasıl mı yaptım?
*Bulguru ve irmiği bir kaba koydum. sıcak su döktüm ve 10 dakika beklettim.
*Üstüne kıymayı,rendelenmiş soğanı,yumurtayı,biber salçası ,cevizi ve baharatlarını koydum, macun kıvamına gelinceye kadar yoğurdum.
*Buzdolabına koydum ve 15 dakika dinlendirdim.
*Bu arada patatesleri kızarttım.
*Köfteleri için yumurta büyüklüğünde kıymadan aldım elime ve kalem gibi yuvarladım. Tabağa dizdim.
*Patateslerin arkasından kızgın yağda nar gibi kızarttım.
Servis tabağına aldım.
Biz evdekiler çok sevdik,denemenizi tavsiye ederim.
Afiyet olsunnnn.Not.Tarifi bir gazete küpüründen aldım. Adı ikizlerin İçli Köfte Kroketi idi.
Ben ikizlerin sözcüğünü anlamsız buldum ve bu adı verdim.

1 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

canım profil kısmına da blogunun url sini yaz ki ilk gelenler oradan tıklayıp girebilsin..