16 Şubat 2009 Pazartesi

soğanlı mayalı ekmek



Arkadaşım Çanakkalelidir.
Ben de bu tarifi ondan öğrendim.Yapımı da o kadar basit ki.
Ben çok sevdim bu ekmeği...
Önce un,su ve yaş maya ile hamur yapılıyor.
Hamur mayalanırken içini hazırlıyoruz.
İçi için bir kalıp beyaz peynirin 3 /4 çatalla iyice ezilir.
Tavaya sıvıyağ konulur .5-6 iri soğan halka halinde doğranır.
Ve kızaran yağa konulur.Karabiberi ,tuzu eklenir.
Soğanların tam olarak kızarmadan hafif pembeleşince ocaktan alınır.
Ilınınca soğanlara peynir eklenir.
mayalanan hamur iki parçaya ayrılır.
Tepsi sıvıyağ ile yağlanır.
Hamurun bir parçası tepsiye konulur ve el ile bastırılarak yayılır.
Her tarafının aynı kalınlıkta olmasına dikkat edelim.
İçini koyalım.Diğer hamur parçasını biraz kalın olacak şekilde oklava ile açalım.
Ve açılan hamur da için üstüne konulur.
En üstüne yumurta sarısı sürülür ve ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirilir.
Ben her zaman 175 dereceli fırında pişiririm.
Kolay değil mi yapılışı?
Afiyet olsun.

3 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

gerçekten de kolaymış...eline sağlık canım.açıkçası hamur işlerinin en çok el oyalayan kısımlarını sevmem .bunda o da yok...sevgiler..

cesniihobby dedi ki...

Evet canım yapımı çok kolay.tavsiye ederim.Tadı da çok güzel.

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Ispanaklı ekmek annem hep yapardıda soğanlısını peynirle birarada yeni öğrendim merak ettim eminim çok güzel oluyordur dünkü milföyden sonra buda değişik bir tarif ellerine sağlık.