13 Mart 2009 Cuma

profiterol tatlısı



Yaptığım zaman hemen biten bir tatlıdır.
Severek yenilir ve tatlı bittiği zaman ne zaman yapacağım sorulur hemen.
Nasıl yaptım?
Verdiğim tarif büyük fırın tepsisine uyuyor,hamur artmadan hepsini
kullanabiliyorsun.
1 kupa ( Kupa büyük boyda) suyu tencereye koydum ve kaynattım.
İçine 1 çorba kaşığı şeker ve 3 yemek kaşığı tereyağını koydum.
karıştırdıktan sonra bir su bardağı unu ekledim ve karıştırdım.
Topaklanmaması için hızlı karıştırmak gerekiyor.
Karıştırdıkça kaşıkta toplanmaya başlıyor.
5-6 dakika pişiriyorum.
Kabı ateşten aldım.
Ilınınca içine 3 yumurtayı kırdım.
Mikserle hamura yedirdim.
Pişirme kağıdı serilmiş ve yağlanmış tepsiye biraz aralıklı dizdim.
Kızgın fırında ( 180 derecelik) kapağını hiç açmadam pişirdim.
Yaklaşık 30 dk da pişiyor.10 dk dinlendirdim.
Kremasını yaptım.
Kremasını prefiteroller fırında pişerken yapıyorum.
KREMASI:
2 yumurta sarısını,8 çorba kaşığı şekeri,1 paket vanilyayı karıştırdım.
1 kupa sütü azar azar ekledim.
3 çorba kaşığı unu kattım ve karıştırdım.
Ocağa koydum ve karıştırarak pişirdim.
İndirmeye yakın 2 çorba kaşığı tereyağını ekledim ve 4-5 dakika daha pişirdim.
Ocaktan aldım.kreması da ılınınca,prefiterollerin ortasını bıçakla kestim.
İçinde oluşan boşluklara yerleştirdim.
Servis tabağına aldım.
Çikolata sosu:
1 su bardağı şeker,
yarım su bardağı su
3 yemek kaşığı kakao
3 çorba kaşığı tereyağı
Hepsini tencereye koydum ve karıştırarak pişirdim.
Prefiteroller servis yapılırken çikolata sosunu üstüne döktüm.
Afiyet olsun.

3 yorum:

GeCe dedi ki...

bayılırım profiteröle aline sağlık canım

cigdemonur2 dedi ki...

çok severim,teşekkürler...

sihirlirloklava dedi ki...

ben de çok severim.özellikle de kremasını..iki gün önce bir arkadaşım yaptı bol bol yedim...senin de elerine sağlık canım..